Найближчим часом у нашій країні зміняться умови страхування цивільної відповідальності власників автомобілів, вантажівок, автобусів і мотоциклів. Протягом визначеного періоду поступово будуть суттєво збільшені страхові суми, розшириться застосування європротоколу, впроваджуватимуться й інші зміни. Такий законопроєкт за номером 8300 був ухвалений 21 травня цього року Верховною Радою, проте він набирає чинності з 1 січня 2025 р.
Вимога внесення змін до наявної системи спричинена тим, що чинний на сьогодні закон про обов’язкове автострахування почав діяти ще у 2004 році, і вже зараз не повністю відповідає сучасним вимогам. Недосконалими є процедури розрахунку та виплати компенсації, недостатньо велика сума ліміту відповідальності, працює державне, а не ринкове регулювання ціни на ОСЦПВ. Ще можна додати низьку ефективність управління Моторного (транспортного) страхового бюро України.
Якими стануть розміри компенсацій
На сьогодні страховий поліс ОСЦПВ (https://uniqa.ua/private/auto/avtograzhdanka/) передбачає суму компенсації за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю у 320 тис. гривень, незалежно від кількості потерпілих. Протягом двох років планується довести суму компенсації до 1 млн грн на одного потерпілого та до 20 млн на один страховий випадок. Далі розміри відшкодувань будуть зростати.
Максимальна сума компенсації матеріальних збитків на сьогодні складає 160 тис. грн на одного потерпілого. Відповідно до нового законопроєкту планується збільшити ліміт відповідальності за завдані матеріальні збитки до 250 тис. грн на потерпілу особу. Якщо таких осіб буде декілька, то виплати зростуть сумарно до 1,25 млн грн.
Але це ще не все. Ці суми планується ще підвищити протягом чотирьох років, але вже після вступу України до ЄС. Так, за шкоду, яка заподіяна життю та здоров’ю, компанії будуть виплачувати до 32 млн на одну особу та 160 млн грн на один страховий випадок. Що стосується майнової компенсації, то виплати мають зрости до 32 млн грн на один страховий випадок. Отже, страховка автомобіля стане ще надійнішою гарантією фінансового захисту власника транспортного засобу.
Інші зміни, затверджені новим законом про автострахування
Новим законом передбачено пряме врегулювання наслідків ДТП у тому випадку, якщо пошкодження отримало лише авто. Тобто потерпілий зможе звертатися за відшкодуванням до своєї страхової, а не в компанію винуватця ДТП.
Буде розширено сферу застосування європротоколу — одна з поправок скасовує ліміт виплат, чинний на сьогодні. Нагадаємо, що зараз, оформивши ДТП без виклику поліції, водій може розраховувати лише на компенсацію до 80 тис. грн.
Також законом передбачено зменшення термінів розгляду заяви про отримання страхової виплати до 60 днів з дня її подання. Норма, чинна на сьогодні, — до 90 днів, залишиться тільки для складних випадків, які потребують спеціальної експертизи. Передбачається, що страхові будуть пропонувати суму компенсації, тільки з урахуванням того, скільки грошей потрібно витратити на його відновлення. При цьому питання зносу деталей авто буде неактуальним. Планується виплачувати компенсацію також і пасажирам того автомобіля, водій якого став винуватцем аварії.
Новий документ пропонує, що замість державного регулювання саме ринок буде формувати ціну на автоцивілку.
Прокоментуйте