При створенні концепт-карів автовиробники переслідують різні цілі. Декому дуже кортить продемонструвати футуристичний дизайн, інші вивчають потреби ринку, а деякі створюють неймовірні прототипи для демонстрації своєї технологічної величі. І ці прототипи якраз з таких.
В цілому до середини 80-х, японські автовиробники накопичили достатню компетенцію, щоб реалізовувати найсміливіші технічні нововведення. Технології, які були продемонстровані в цих прототипах, в тому чи іншому вигляді незабаром були застосовані в серійних автомобілях.
Mazda MX-03
![На що були здатні японці у 80-х: демонстрація технологічної величі Toyota, Mazda і Nissan 2 Mazda MX-03](https://755540.smushcdn.com/1803023/wp-content/uploads/2020/07/mazda-mx-03-1024x654.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1)
26 японський автосалон в Токіо був багатий на новинки. В епоху економіки «мильної бульбашки» кожен поважаючий себе японський автовиробник прагнув представити своє бачення автомобіля майбутнього. Мазда як передова компанія, не могла залишатися осторонь і підготувала прототип — Mazda MX-03.
![На що були здатні японці у 80-х: демонстрація технологічної величі Toyota, Mazda і Nissan 3 Штурвал замість рульового колеса. Технології заради технологій?](https://755540.smushcdn.com/1803023/wp-content/uploads/2020/07/mazda-mx-03-salon-1024x576.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1)
Автомобіль міг похвалитися трисекційним роторним двигуном потужністю 320 к.с. При скромному обсязі в 2 літри, такої потужності вдалося домогтися за допомогою двох турбокомпресорів з титановими крильчатками. Крім того, MX-03 оснащувався повним приводом і більш просунутим повнокерованим шасі SS-4WS. За точність управління, крім шасі відповідав рульовий механізм SS-VRG зі змінним зусиллям. З огляду на те, що замість традиційного керма перебував літаковий штурвал, рішення актуальне.
![На що були здатні японці у 80-х: демонстрація технологічної величі Toyota, Mazda і Nissan 4 схема автомобіля](https://755540.smushcdn.com/1803023/wp-content/uploads/2020/07/mazda-mx-03-shema-1024x684.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1)
Теоретично Mazda MX-03 масою в 1170 кг могла розганятися до 290 км / год, а першу сотню долати за 5 секунд. Але прототип ніколи подібних випробувань не проходив.
Toyota FXV
![На що були здатні японці у 80-х: демонстрація технологічної величі Toyota, Mazda і Nissan 5 Toyota FXV](https://755540.smushcdn.com/1803023/wp-content/uploads/2020/07/toyota_xfv-1024x576.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1)
На тій же автомобільній виставці, Тойота представила дуже цікавий чотиридверний спортивний седан FXV. Прототип мав обтічний кузов з полімерних матеріалів і 4-циліндровий двигун з турбонаддувом. Найцікавіше, що мотор автомобіля розташовувався за пасажирськими сидіннями, а розподіл ваги автомобіля досягав ідеального співвідношення 50:50. Крім того, як і Mazda MX-03, концепт оснащувався повним приводом і шасі 4WS.
![На що були здатні японці у 80-х: демонстрація технологічної величі Toyota, Mazda і Nissan 6 На Toyota FXV застосовувалося оригінальне рішення з висуваються з переднього багажника ліхтарями](https://755540.smushcdn.com/1803023/wp-content/uploads/2020/07/toyota_fxv.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1)
У комфортабельному чотиримісному салоні перебували сенсорні екрани, один великий 8 «CRT дисплей, CD програвач, проектор на вітрове скло, а також мобільний телефон.
Nissan MID4
![На що були здатні японці у 80-х: демонстрація технологічної величі Toyota, Mazda і Nissan 7 Nissan MID4](https://755540.smushcdn.com/1803023/wp-content/uploads/2020/07/nissan_mid_4-1024x720.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1)
Дивно, але MID4 японці представили не на батьківщині, а в Німеччині, на автосалоні у Франкфурті в тому ж 1985 році. Тим часом, на відміну від футуристичних прототипів від Тойоти і Мазди, Ніссан готував цілком собі серійний автомобіль.
Перш за все в очі впадало схожість MID4 з італійськими спорткарами тих років. Дизайнери Nissan надихалися Ferrari Testarossa і не приховували цього, тим більше, що з технічної частини MID4 виглядав дуже достойно.
![На що були здатні японці у 80-х: демонстрація технологічної величі Toyota, Mazda і Nissan 8 Среднемоторная компоновка, сліпі фари + червоний колір, ну вилита Феррарі](https://755540.smushcdn.com/1803023/wp-content/uploads/2020/07/nissan_mid_4-1.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1)
За сидінням водія знаходилася V-образна шістка VG30DE потужністю 190 к.с. Цей мотор згодом стане основним для культової 300ZX, Leopard, Gloria і Cedric. Крім того, саме на концепті MID4, інженери Ніссан використовували повний привід, який стане основою для системи ATTESA. Ну і без повнокерованого шасі, звичайно теж не обійшлося.
Прокоментуйте