Йдеться про Р-39 “Аерокобра”. На місці його падіння розшуків ці знайшли і номер літака.
За словами голови пошукової групи Андрія Кір’янова, в цьому районі 14-17 липня 1944 року під час Сандомірської операції були повітряні бої, літаків цієї моделі збили близько десяти. Остання згадка саме про цей літак датується 7 липня 1944 року.
“На місці падіння “Аерокобри” Р39 є номер літака. Раніше на місці знайшли шильду з номерами та декілька уламків. По фото визначили що це “Аерокобра”. Пізніше номер літака допомогли визначити спеціалісти з Трізни. В нашому випадку’ 25Е-975 – номер літака, 31847 – номер двигуна, але заводські. Номер літака по радянському обліку має бути 42975. Наразі пошук ще триває по архівах. На місці падіння сигналів досить багато, але великого нічого поверху немає. Знайшли місце падіння і епіцентр. На глибині 1-1.5 метра дісталися до уламків. Багато гільз “Браунінг” калібром 12.7, а також 37 мм були, частини обшивки, залізо. Американці поставляли літаки з білою зіркою, Радянський союз, щоб дуже не заморочуватись, просто замальовували зірки в червоний колір. Визначили траєкторію падіння. Літак з номером, що не завжди вдається визначити. Після миття ще деякі написи з’явилися на деталях”, – розповів Андрій Кір’янов «Суспільному».
Він також відзначив, що деталі збирають і готують повноцінну експозицію в Музеї загиблих літаків.
Зі слів керівника ГО “Пошук літаків в Україні”, Белл P-39 “Аерокобра” був одним з основних американських винищувачів, який перебував на службі тоді, коли Сполучені Штати вступили у Другу світову війну.
«P-39 використовувався радянськими військово-повітряними силами, збивши найбільшу кількість ворожих літаків на східноєвропейському фронті. Цим літаком також користувались сили Вільної Франціїї, Королівські ВПС, Військово-повітряні сили Сполучених Штатів та Італійські військово-повітряні сили на боці союзників», — додає Андрій Кір’янов.
Прокоментуйте