Серпень – час для початку активнішої підготовки дітей до школи. Особливо це стосується першокласників, яким незабаром купуватимуть необхідні речі та приладдя. Що необхідно придбати, якого виду та у якій кількості розповідає вчителька тернопільської початкової школи №3 Катерина Гімла.
– У першу чергу при виборі шкільного приладдя і необхідних предметів слід брати до уваги побажання вчителя даного класу, – звертає увагу Катерина Гімла. – У той же час, рекомендуємо брати на закупівлю речей і майбутнього першокласника, адже так дитина відчуває певну відповідальність, причетність до процесу і цінність власної думки.
Тож набір речей для першого класу, за словами вчительки, має бути такий:
Зошити:
Спершу слід закупити зошити з друкованою основою, а з листопада знадобиться до 10 зошитів у клітинку та косу лінійку.
– Дітям потрібно починати вчитись писати із взірця, тобто має бути друкована основа. На раді батьків можна вирішити це питання та при бажанні закупити разом зошити, тоді буде дешевше. А уже з листопада першокласники почнуть писати самостійно. Тоді потрібно 6-8 зошитів у клітинку: із цупким злегка шорстким папером світлого кольору пряженого молока, не вибілений хлором (орієнтуватися по запаху або краще запитати сертифікат якості), клітинка – фіолетового або синього кольору, що чітко проглядається. Також потрібно 10 зошитів у косу лінійку із верхньою та нижньою лінією, адже це важливо для правильного стартового написання деяких букв із петлями – в, з.
Папка:
-Папка повинна бути жорстка, на гумових фіксаторах або липучці. Краще все надати перевагу фіксаторам, бо це створює менше шуму на уроках, де буває понад 30 дітей.
Обкладинки:
-У сучасному світі добре було б підтримати ідею відмови від використання поліетилену. Тому варто обирати обкладинки із еко-матеріалу або паперу.
Ручка, олівець
-Починаємо писати простими олівцями, але наприкінці першого класу ті, хто впорався із навиками письма, поступово переходить на коритування кульковою ручкою. Гелевих ручок не рекомендують, бо чорнило розтікається і залишає товстий слід. Тож обирати слід кулькову ручку із гумовим фіксатором синього кольору. Також шкільна ручка не має містити прикрас, бо це відволікає увагу дітей. Щодо олівця, то краще не розраховувати на ластик на ньому, а брати його окремо. Також докупити точилку з вмонтованим контейнером для стружки.
Лінійка
-Це має бути дерев’яна лінійка 20-25 см із добре прописаними поділками з однієї сторони.
Пенал
-Невеликий, без багатьох фіксаторів, м’який. У нього слід покласти два олівці, ластик, лінійку до 12 кольорових олівців.
-Портфель:
–Хоча домашніх завдань як таких у першому класі немає, можна придбати портфель для кращого усвідомлення себе учнями. Портфель має бути ортопедичним із рельєфною поверхнею, на широких лямках, що можуть перехрещуватись, як у туриста. Ширина – не ширша плечей, по висоті – не вище плечей, не нижче стегна. Вага – 1,5 -2 кг. У ньому має бути кишенька для розкладу уроків, який дитина згодом буде сама читати. Рекомендують знайти портфелі із світловідбивачами, що дітей було видно ввечері. Раніше обіцяли першокласникам виділяти світловідбиваючі жилети, проте на це у держбюджеті так і не виділили коштів.
Для уроків математики потрібні лічильні палички.
Для уроків грамоти – звукові фішки.
Для уроків дизайну і технологій:
-Має бути тверда папка із вміщеними туди: кольоровим папером (краще двостороннім- для виробів орігамі), ножицями із заокругленими негострими лезами, клей-олівець, картон, пластилін, який не прилипає, дощечки-стеки для виготовлення деталей, по бажанню можна також додати фартушки та нарукавники. Також слід купити фарби до 12 кольорів (гуашні чи акварельні – це вирішує вчитель), пензлик з натурального ворсу № 4, 6, 8, баночку-непроливайку.
Одяг:
-Спортивна форма: взуття, костюм, 2 футболки, шорти.
-Змінне взуття у холодну пору і мішечок на затяжці або блискавці.
-Шкільна форма – за рішенням батьків. Якщо згодились використовувати такий стиль одного кольору, то одяг має бути з натурального волокна (не менше 50%) із вшитим ярликом. До слова, як шкільні приладдя, так і шкільну форму можна обирати українського виробника, який надає відповідну якість.
Ланч-бокси:
-Аби створити дитині домашній затишок під час перерви, батьки готують їжу в ланч-бокси. Це те, чого немає у шкільних їдальнях: горішки, банани та інше. Їжа повинна бути корисною. Також у кожній сім’ї свої підходи до використання води. Тому варто давати дитині пляшки з водою.
Щоденник:
-Дитина у першому класі його вести самостійно не буде. Та батьки можуть придбати такий зошит заради спілкування з вчителями і самі його заповнювати.
Дистанційне навчання:
Техніка:
-Дистанційне навчання не відмінять, хоча в першому класів воно не є ефективним. Дитина повинна під контролем вчителя освоювати навики письма, у режимі онлайн контролювати це важче. Також такі вміння, як знайти виконуване завдання, відкрити книжку, правильно зробити відступи під час письма – це все слід контролювати вчителю. Проте, якщо все таки навчання відбувається у такий спосіб, то слід забезпечити дитину певними засобами: комп’ютер, ноутбук або планшет, телефон. Держава, на жаль, такими засобами не забезпечує. І навіть, якщо вдома мають їх, ми стикаємось із тим, що батьки ідуть на роботу, а дітей відправляють до бабусь та дідусів, де немає хорошого Інтернету.
Обладнання:
-Кімнату вдома краще обладнати партою, аби було присутнє відчуття навчальної атмосфери. Її поверхня має бути скісною, фіксованою, із підставкою для ніг, органайзером для приладдя. Висоту кришки треба регулювати до росту дитини, який змінюється. Стілець теж потрібно піднімати таким чином. Поставити парту таким чином, аби світло падало з лівої сторони.
Прокоментуйте