Завдяки тому, що «ковідну тисячу» від держави можна використати на книги, українці почали так багато читати, що книжкові інтернет-магазини просто не витримують масштабів замовлень. Тепер «Книгарня «Є» приймає замовлення і більше не відповідає, а приміром, Yakaboo – приймає та обіцяє доставити, але потрібно довго чекати, скаржаться читачі. Люди хвилюються, чи їх не ошукали.
Світлана Григоренко з Монастириськ замовила книги на сайті «Книгарні «Є» на початку січня цього року. Жінка витратила 984 гривні на розвиваючі книжки для свого сина-другокласника. Ось вже понад місяць ні книг, ні зворотного зв’язку від інтернет-магазину. Хоча пані Світлана туди телефонувала, писала на електронну адресу та на сторінку у соцмережі.
– Найбільше обурює те, що ніхто не відповідає, бо нібито оператори зайняті, але замовлення приймають весь час. Я вже хотіла написати заяву в кіберполіцію, але це також не вдається, бо не знаю точних реквізитів, на кого перерахувала кошти. Так немає бути. Я розумію, що великий наплив, що є затримка, але це не привід просто ігнорувати людей, – каже Світлана Григоренко.
Подібні скарги у соцмережах можна побачити і від багатьох інших покупців.
– Замовлення оплачене 28 грудня, збірка-відправка все відкладається і відкладається. До інтернет-магазину достукатись неможливо. Ще лист прийшов з проханням лишити відгук про частину книжок, а що з іншою частиною, їх і не чекати? – пише Антон Блащук.
– Написала вже два повідомлення на електронну адресу, нуль реакції та ніякого зворотнього зв’язку. Дитина кожного дня запитує за комікси. Для чого ви берете гроші за замовлення? Лохотрон чистої води! – коментує Світлана.
Однак є й такі, хто ставиться з розумінням до роботи книгарні.
– Зайшов в коментарі і нажахався. Капець, люди, які ви невдячні! Я чекав свої замовлення місяць, не скиглив, як ви, і нікуди не звертався, бо розумію, як важко було розібрати таку навалу. А у вас, напевне, терпіння немає, якби тільки все й одразу. Навіть від книжок, котрі читаєте, нічому не вчитеся, – пише один з користувачів.
Як перевірила журналістка «Терену», на офіційній сторінці у Facebook онлайн-магазину «Книгарні «Є» обмежені коментарі до всіх дописів, відтак своє повідомлення покупці залишити не можуть. На сторінці є лише допис, опублікований ще на початку січня цього року.
– З початку грудня і до нині ми працюємо на максимальних потужностях, аби забезпечити відправку вам ваших книжечок. Цьогоріч новорічний ажіотаж співпав із запуском програми «єПідтримка», де в останню чергу була додана опція на купівлю книг. А це в рази збільшило попит на книжкову продукцію. Ніхто не був готовий до таких масштабів, – йдеться в дописі.
А 31 січня у книгарні проанонсували запуск нового логістичного центру, який має вирішити проблеми з масштабними замовленнями. Однак на сайті чимало покупців просять скасувати замовлення, на що отримують відповідь від адміністратора «замовлення – скасовано» та «повернення коштів займає до 13 днів (залежить від банку і платіжної системи) з моменту скасування замовлення. Зарахування коштів на картку проходить без СМС».
Журналістка «Терену» кілька разів телефонувала в інтернет-магазин за номерами, вказаними на сайті. У відповідь отримала «очікуйте з’єднання з оператором», а потім «нині всі оператори зайняті через велике навантаження на вхідну лінію».
Великий наплив покупців, особливо за кошти «єПідтримка», отримав і один з найвідоміших книжкових інтернет-магазинів в Україні – Yakaboo. Їхні клієнти теж розчаровані, що мусять довго чекати на замовлення, проте працівники активно підтримують зв’язок з ними. Відповіді є чи не на кожен коментар під дописами книгарні у соцмережах.
На сторінці Yakaboo у Facebook також опублікували пост, в якому просять вибачення за незручності та радили як їх оминути.
– Просимо вибачення за незручності. Як тільки навантаження на книжковий ринок України стабілізується, ми знову зможемо гарантувати найшвидші терміни доставки, – йдеться у дописі.
Щоб якнайшвидше отримати замовлення, у книгарні рекомендують звертати увагу на наявність товарів, якщо вони є, відправити їх обіцяють протягом трьох днів. Коли у людини в електронному кошику багато книг, частини з яких немає, замовлення краще розбити на дві складові: ті книги, які на сайті зараз доступні, відправляться до клієнтів найперше.
Прокоментуйте