Прокладка головки блоку циліндрів виконує ключову роль у роботі двигуна. Вона запобігає змішуванню і витоку моторного мастила та охолоджуючої рідини в циліндри. А також ущільнює процес внутрішнього згоряння. Якщо вчасно не простежити за автомобілем, то водій може зіштовхнутися із проблемою поломки прокладки ГБЦ. Нові автозапчастини знайдете тут https://www.ford.org.ua/product/prokladka-golovki-bloka-cilindrov_3/.
За що відповідає прокладка ГБЦ
Прокладки ГБЦ є високотехнологічними складними компонентами, що застосовуються у сучасних двигунах внутрішнього згоряння. Бувши ключовими компонентами, вони сприяють ефективній, безпечної та економічної експлуатації двигуна.
Їх функція полягає в тому, щоб герметизувати різні середовища, як-то, горючий газ, охолоджувальний засіб та масло у двигуні один від одного та ззовні. Як учасник передачі сил між картером і головкою блоку прокладки ГБЦ дуже впливають на розподіл сил усередині всієї системи затяжки й викликану ними деформацію деталей.
Вимоги до прокладки ГБЦ:
• газонепроникність;
• водонепроникність;
• маслонепроникність;
• здатність до пружної деформації;
• відсутність необхідності додаткової затяжки болтів;
• відсутність жолоблення;
• стійкість до хімічних впливів, відпрацьованих газів, мастильних та охолоджувальних засобів;
• зносостійкість.
«Симптоми» несправності прокладки головки блоку циліндрів
Ось такі ознаки вкажуть, що прокладка ГБЦ несправна та потребує негайної заміни:
- Перегрів двигуна. Коли ущільнювач головки двигуна здувається, з нього може витікати охолоджуюча рідина, що означає, що двигун не може охолоджуватися, як йому потрібно.
- Низький рівень охолоджуючої рідини без видимих витоків. Можливо, з двигуна витікає охолоджуюча рідина в циліндри в блоці двигуна.
- Бульбашки в радіаторі або охолоджувальному резервуарі. Вони викликані виходом газів із камери згоряння в систему охолодження.
- Втрата потужності. Якщо прокладка головки перфорована, це спричиняє втрату тиску в камері згоряння і потужність двигуна знижується.
- Білий вихлопний дим. Охолоджуюча рідина, що надходить у камеру згоряння, горить і виділяє білий дим.
- Моторне мастило молочного кольору. Якщо несправність прокладки головки спричиняє витік охолоджуючої рідини в канали повернення масла, моторне мастило може набути молочного кольору.
- Зовнішні витоки. Рідина, що витікає з двигуна, може бути охолоджуючою рідиною або маслом, яке витекло через тріщину в прокладці головки.
- прокладці головки.
Чому важливо замінити продуту прокладку головки?
Залежно від серйозності витоку або того, наскільки сильно прокладка деформована чи тріснута, ремонт прокладки головки є найвигіднішим рішенням.
У радіатор автомобіля, що працює на холостому ходу, заливають хімічний герметик, що містить вуглецеві волокна, частинки ущільнювача прокладки або силікатну рідину натрію. Це необхідно для створення постійного та міцного ущільнення між блоком двигуна та головкою блоку циліндрів.
Коли прокладка здувається та автомобіль майже відразу перегрівається, єдиний вихід – замінити саму деталь. Це трудомістка робота, яка передбачає демонтаж частини двигуна
Памʼятайте: якщо прокладку не відремонтувати або замінити, а автомобіль все ще на ходу, це може його знищити.
Прокоментуйте