Поговоримо про чай на поличках магазинів нашого міста. Чи досліджували, звідки він потрапляє та хто його кінцевий виробник?
До повномасштабного російського вторгнення значну частку українського ринку чаю контролювали компанії з російським капіталом – “Орімі Україна” та “Компанія Май Україна”. Під їхнім керівництвом випускалися популярні торгові марки Greenfield, TESS, “Принцеса Нурі”, “Майский” і Curtis.
Проте після 24 лютого 2022 року ці бренди зникли з полиць вітчизняних супермаркетів, а заводи нібито припинили роботу. Втім, виробники чаю уникнули державної конфіскації активів, на відміну від інших російських компаній.
Підприємство, що раніше випускало чай “Майский”, у квітні 2022-го змінило назву на “Трипільське сонце” та продовжило діяльність під брендами Sherlock Secrets, Tea Moments, “Трипільське сонце”, “Чайна родина”. Виробнича база та керівництво не змінилися.
За даними YouControl, виторг “Компанії Май Україна” у 2021 році сягав 540 млн грн, а “Трипільського сонця” у 2023 році – 315 млн грн.
Виробник Greenfield спочатку припинив відкриту діяльність, але згодом відновив підпільне виробництво. Журналісти “Економічної правди” виявили, що завод продовжує працювати, а його продукцію реалізують через непрозорі канали.
За інформацією YouControl, обсяг продажів компанії “ТС трейд” (“Орімі Україна”) у 2023 році становив 448 млн грн, що вчетверо менше, ніж 1,6 млрд грн роком раніше.
Підсумовуючи, слід сказати, що на третій рік війни уже варто розібратися, які товари брати з поличок у магазинах не можна. Російські підприємці будуть продовжувати обманювати наших споживачів, змінювати торгові марки та продавати свої товари у нас. Проте, слід пам’ятати, що кожна придбана російська пачка – це куля у нашого солдата.
Прокоментуйте