Автор: Григорій Клочек, доктор філологічних наук, професор.
Сьогодні у фейсбуці багато хто ділиться враженнями про результати цьогорічного ЗНО з української мови та літератури.
Вони фактично провальні. Завдання з письмової роботи було як ніколи простим, бо, кажуть вчителі, треба було написати навіть не есей, а висловити в письмовій формі кілька простих думок. Та все ж його навіть не пробувала виконати велика частина учнів – в окремих випадках їх кількість складала майже третину від всіх учасників ЗНО.
Це – катастрофа. Справжня. І у неї є свої причини. І винуватці. Цікаво, чи викличе вона хоч якийсь резонанс? Ось свідчення однієї з тих, хто перевіряв роботи зі ЗНО.
«Хтось пише про 16% порожніх бланків Б, а на нашому пункті їх було більше 26 %. Прикро, що учасники проігнорували таке важливе завдання, що вартує аж 20 балів. І тема така, здавалося б, легка. А ще більше засмучує те, що учасники не читали творів шкільної програми, для прикладів із художньої літератури використовували героїв казок (і це свідомі люди – випускники шкіл і коледжів!) сплутували авторів, героїв, твори. Траплялися “шедеври” з 112 орфографічними та пунктуаційними помилками і 47 лексичними, граматичними й стилістичними. Це вже лякає!»
Прокоментуйте