У відкритті взяли участь ректор ТНМУ, професор Михайло Корда, директорка департаменту охорони здоров’я Тернопільської обласної державної адміністрації Ольга Ярмоленко, начальник відділу охорони здоров’я та медичного забезпечення Тернопільської міської ради Василь Даньчак, керівниця проєктного офісу Українсько-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» Тетяна Степурко.
Командою Українсько-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» два роки тому було ініційовано створення такого підрозділу у ТНМУ. Тут навчатимуть майбутніх сімейних лікарів, інтернів і практикуючих лікарів та медсестр первинної ланки. Українсько-швейцарський проєкт «Розвиток медичної освіти» інвестував майже 3 мільйони гривень для створення нових кабінетів у центрі симуляційного навчання Тернопільського національного медичного університету (ТНМУ).
«Мені як очільниці департаменту охорони здоров’я дуже приємно, що Тернопільський медичний університет постійно впроваджує нові технології у навчання. Цей заклад вищої освіти є базовим для практичної медицини нашої області. Переконана, що лабораторії клінічних навичок, які сьогодні відкриваємо, будуть допомагати постійно вдосконалюватися нашим сімейним лікарям. Ця галузь медицини потребує особливої уваги і підтримки. На мою думку, новостворена лабораторія клінічних навичок допоможе сімейній медицині розвиватися ефективніше», – зазначила Ольга Ярмоленко.
Начальник відділу охорони здоров’я та медичного забезпечення Тернопільської міської ради Василь Даньчак наголосив на тому, що пишається тим, що є випускником ТНМУ. Він додав, що симуляційна платформа для підготовки сімейних лікарів є вкрай важливою в розрізі сьогодення.
«Зараз важко уявити медичну освіту без використання та розвитку симуляційних технологій. З власного досвіду можу сказати, що в усіх університетах Європи і США предметом гордості є симуляційні центри та бібліотеки. Упродовж останніх восьми років в медичній освіті відбувається активне впровадження симуляційних технологій. Ми розпочали створення центру симуляційного навчання п’ять років тому і за цей час він став одним з кращих в Україні. До нас їдуть переймати досвід, стажуватися і навчатися представники медичної та інших галузей з усієї країни. До нас часто приїжджають тренери з-за кордону, які також відмічають високий рівень центру симуляційного навчання в ТНМУ. Облаштувати центр відповідним обладнання – це лише половина роботи його успішного функціонування. Інша половина успіху – це формування стратегії розвитку, бачення напрямку, в якому потрібно йти, а також наявність професійної команди, яка злагоджено працює. Я вдячний тій команді фахівців, яка працює в нашому симуляційному центрі. Її ідейним натхненником є завідувач кафедри медицини катастроф і військової медицини, професор Арсен Гудима, за організаційну роботу відповідає директор центру Галина Цимбалюк. Фахівці центру пройшли усі можливі курси, навчання і стажування, мають відповідні міжнародні сертифікати. Найголовніше, що вони горять бажанням виконувати свої обов’язки. Університет зі свого боку сприятиме їм надалі», – запевнив Михайло Михайлович.
Він також звернув увагу присутніх на те, що в грудні 2018 року Тернопільський медичний університет став учасником Українсько-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти в Україні», в якому беруть участь ще два медичні університети і три заклади вищої освіти, які займаються підготовкою медсестер. У його рамках передбачено відкриття, оснащення і вдосконалення симуляційних центрів, які дадуть можливість студентам опановувати базові клінічні навички в сімейній медицині. За словами Михайла Корди, учасники проєкту з боку викладацького складу ТНМУ уже відвідали низку семінарів, лекцій, воркшопів щодо впровадження симуляційних технологій у вищій освіті у напрямку підготовки сімейних лікарів.
Лабораторії клінічних навичок у Тернопільському медуніверситеті складаються з трьох кімнат, а саме з:
– кімнати для відпрацювання медичних навичок, котра оснащена камерами, мікрофонами, медичним обладнанням і симуляторами рук, ніг, сідниць, які можуть бути підключені до комп’ютера;
– кімнати, звідки інструктор і викладач дає інструкції;
– кімнати, де студенти з викладачем переглядають записане відео щодо виконання маніпуляції, аналізують помилки і відзначають вдалі маніпуляції.
Уряд Швейцарії за допомогою проєкту «Розвиток медичної освіти» приділяє велику увагу вдосконаленню освіти лікаря загальної практики в Україні. З цією метою команда проєкту працює над розбудовою симуляційного навчання для майбутніх сімейних лікарів та медсестер.
Загалом з 2019 року завдяки реалізації цієї програми інвестовано понад 15 мільйонів гривень у шість симуляційних центрів України. Проєкт започаткований Швейцарським інститутом тропічної медицини та громадського здоров’я за підтримки Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва, фінансується урядом Швейцарії. Лабораторії клінічних навичок для лікарів загальної практики також будуть відкриті у Рівненській медичній академії, Буковинському державному медичному університеті (Чернівці), Житомирському медичному інституті, Харківському національному медичному університеті та Львівській медичній академії імені Андрея Крупинського.
«В рамках проєкту інвестиції ідуть не тільки в ремонт, закупівлю новітніх манекенів та комп’ютерів. Наша першочергова задача – підсилити та покращити якість медичної освіти в Україні, а це неможливо без інвестицій у покращення навичок викладачів, IT, ресурси, знання англійської мови. Це те, що формує якісний освітній процес у медичних ЗВО України. Облаштування таких лабораторій клінічних навичок – це лише одна з фаз реалізації проекту. Наступний крок – це спільне обговорення пріоритетних напрямків розвитку вашого університету», – зазначила керівниця проєктного офісу Тетяна Степурко.
Усі присутні мали можливість детально ознайомитися з роботою центру симуляційного навчання, організацією складання об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) та побачити, як відбувається практична підготовка парамедиків на базі центру з відпрацюванням тих клінічних випадків, які трапляються в щоденній роботі бригад екстреної медичної допомоги.
Прокоментуйте