Одноразову грошову допомогу можуть отримати жителі Тернопільщини, які опинились у складних умовах, а також внутрішньо переміщені особи. Для цього слід звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної держадміністрації за місцем реєстрації проживання або фактичним місцем перебування. Питання щодо надання грошової допомоги розглядаються комісіями.
Для одержання допомоги постраждала особа або внутрішньо переміщена особа повинна подати на розгляд комісії окрім заяви, у котрій зазначено причини потреби отримання допомоги та реквізити рахунка, який відкритий заздалегідь у банківській установі, та на який буде перераховано разову грошову допомогу, наступний пакет документів:
- копію документа, що посвідчує особу (паспорт тощо);
- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (за винятком випадків, коли фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган та має відмітку в паспорті);
- копії документів, які підтверджують факт родинних стосунків (це може бути свідоцтво про одруження, свідоцтво про народження дітей);
- копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, видана такій особі відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 “Про облік внутрішньо переміщених осіб (для зазначеної категорії осіб);
- медичну довідку про стан здоров’я особи або висновок медико-соціальної експертизи про встановлення інвалідності (у разі необхідності).
Що стосується розміру одноразової грошової допомоги, то його чітко не встановили. Усе залежить від наявних коштів та характеру життєвих обставин окремої постраждалої особи чи внутрішньо переміщеної особи, яка звернулася за її отриманням.
Проте, рішенням міжвідомчої комісії з питань надання грошової допомоги постраждалим чи внутрішньо переміщеним особам, яка була утворена Міністерством соціальної політики України, рекомендується при наданні одноразової грошової допомоги застосовувати наступні розміри:
- для дітей-сиріт, батьки яких загинули під час проведення антитерористичної операції, та для дітей, батьки яких є полоненими або зниклими безвісти, – на одну дитину 1176 гривень;
- для сімей, у яких виховуються діти-інваліди або інваліди з дитинства, – 1764 гривні;
- для багатодітних сімей – 2352 гривні;
- для сімей, члени яких потребують невідкладного вартісного лікування, – 1176 гривень;
- для сімей, у яких є особи з інвалідністю I, II груп, – 1176 гривень;
- для сімей, де є вагітні жінки, або де один із батьків здійснює догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку (із числа сімей загиблих в антитерористичній операції), – 1764 гривні.
Варто зазначити, що допомога постраждалим чи внутрішньо переміщеним особам надається одноразово. Щодо терміну, протягом якого комісіями здійснюється розгляд, заяв про надання грошової допомоги, то він теж не визначений.
Однак, у відповідності до рішення міжвідомчої комісії з питань надання грошової допомоги постраждалим чи внутрішньо переміщеним особам рекомендовано в першу чергу надавати допомогу сім’ям осіб, які загинули в антитерористичній операції із числа військовослужбовців та інших осіб, сім’ям внутрішньо переміщених осіб, сім’ям учасників антитерористичної операції, котрі отримали важкі поранення та мають потребу у тривалому лікуванні.
У випадку, якщо заявник давніше уже звертався за отриманням допомоги та отримав її, то структурний підрозділ з питань соціального захисту населення районної, районної в м. Києві держадміністрації (структурний підрозділ з питань соціального захисту населення виконавчого органу міської, районної у місті ради) відмовляє у наданні грошової допомоги цій особі та повертає їй надані нею документи .
Інформацію надано Кременецьким місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Прокоментуйте