У КП «Тернопільводоканал» працюють понад 500 осіб, а середня зарплата персоналу — 17 812 грн. Тут, щоправда, не враховані зарплати керівника, заступника і головного інженера, бо в цьому разі суми були б суттєво більшими
Яка зарплата у керівника та заступників КП «Тернопільводоканалу» та скільки премій та надбавок вони отримали за 2022 рік, «RIA плюс» поцікавились у підприємстві після інформації про підняття тарифів на водопостачання і водовідведення.
Нагадаємо, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП), затвердила підвищення тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення у 2023 році у два етапи. Відповідне рішення для 32 водоканалів ухвалили на засіданні наприкінці грудня.
Серед мотивів — підвищення зарплатні
Вже через кілька днів НКРЕКП скасувала свою ж постанову про підвищення тарифів. І мотивувала: під час оформлення рішення щодо вказаного питання з’ясувалося, що у зв’язку з великою кількістю зауважень та пропозицій до проєкту рішень, тривалого їх обговорення, початку повітряної тривоги, рішення, які було запропоновано для голосування, члени комісії зрозуміли по-різному та, відповідно, голосували за різні проєкти.
— Крім цього, запропоноване рішення суттєво відрізняється від проєкту, який був оприлюднений на сайті, тому при їх оформленні виникли непорозуміння щодо розмірів та структури цих тарифів, – зазначив голова НКРЕКП Костянтин Ущаповський.
Проєкти рішень про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення Комісія відправила на доопрацювання.
Тобто нам дали зрозуміти, що рішення про підняття тарифів не відмінили, а фактично тимчасово призупинили.
Оскільки одним з пунктів-аргументів, якими КП «Тернопільводоканал» мотивувало підняття тарифів на воду для тернополян було і збільшення зарплат працівникам, ми вирішили поцікавитись, а який штат працівників, та скільки вони отримують за свою роботу. Особливо – керівник та його заступники.
Крім цього, серед чинників, які впливають на зростання вартості води, у постанові НКРЕКП було зазначено: збільшення витрат на реагенти, на податки, на оплату кредитної програми «Другий проект розвитку міської інфраструктури». Тож у запиті ми також запитали, які кредити отримувало підприємство, яка ситуація зі станцією знезалізнення, початок роботи якої прогнозували ще кілька років тому? Чому вона досі не працює?
Ми отримали відповіді не на всі свої запитання. Нагадаємо, відповідь на інформаційний запит, згідно із законодавством, має бути протягом п’яти робочих днів. А якщо відповідь потребує більше часу, чиновники мали би повідомити про це. Але в КП «Тернопільводоканал» запити журналістів розцінили не як запити, а як звернення громадян. Чому? Питання й досі залишається для нас без відповіді. Адже документи містили всі ознаки саме запиту на інформацію і були складені, як вимагає того законодавство. Отож, запити ми надіслали 28 грудня 2022 року і 2 січня 2023-го, а відповіді отримали 12 і 16 січня 2023 р.
Скільки заробили за рік
Почнемо з кредитів. Відповіді на питання них і станції знезалізнення ми не отримали. Принаймні тієї, яку запитували: який відсоток із виплат по кредитах закладено у тариф на воду, за яким сплачують тернополяни.
— Повідомляємо, що, відповідно до постанови НКРЕКП від 26.03.22 № 349, під час дії воєнного стану в Україні та останнього дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного стану, ці питання віднесено до інформації з обмеженим доступом, — відповів на запит директор Володимир Кузьма.
А от щодо зарплат, ділимось із вами інформацією. Очільник КП «Тернопільводоканал»
Володимир Кузьма, з урахуванням податків, за 2022 рік заробив 567 875, 20 грн. У січні 2022 року зарплата керівника була 40 134, 56 грн. До червня включно Володимир Кузьма отримував 48 000 грн, а в липні — 51 986 грн. Далі сума виплат коливалась від 44 до 48,5 тис грн. у місяць. Надбавки, премії — запевняють у комунальному підприємстві, протягом минулого року становили 0 грн 0 коп. Щоправда, чи входить у цей перелік матеріальна допомога чи «оздоровчі» — не відповіли. Але ми поцікавимось про це в наступному запиті на інформацію.
Що в заступників?
— Штатним розписом підприємства передбачений один заступник з фінансово-економічних питань та головний інженер, — повідомили у КП «Тернопільводоканал». — Фактичні витрати підприємства на оплату праці, з врахуванням податків, для
заступника з фінансово-економічних питань за 2022 рік становить 670 518, 05 грн, головного інженера – 700 910, 77 грн. З 1 січня 2023 року заробітна плата директора, заступника з фінансово-економічних питань та головного інженера не змінилася.
А щодо планів на поточний рік? Мовчать.
Штатних працівників у КП «Тернопільводоканал» у 2022 році було 509 осіб. Розмір середньої заробітної плати працівників, за виключенням заробітної плати директора, заступника з фінансово-економічних питань та головного інженера, за 2022 рік становить 17 812 грн.
Де візьмуть кошти?
Якщо дію постанови про підвищення тарифів на воду поки призупинили, то де КП «Тернопільводоканал» братиме гроші на підвищення зарплати працівникам, яка мала би змінитись через зростання мінімальної зарплати? Та на інші витрати, вартість яких здорожчала від 1 січня?
— Вказана постанова та рішення про її «доопрацювання» не були оприлюднені на офіційному вебсайті НКРЕКП та не доведені підприємству, — повідомив Володимир Кузьма. — Враховуючи вищенаведене, КП «Тернопільводоканал» зможе надати коментарі щодо тарифів та іншої інформації після оприлюднення прийнятих НКРЕКП постанов.
До слова, згідно з інформацією, розміщеною на офіційному сайті КП «Тернопільводоканал», оплата праці керівника комунального підприємства здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 1999 року № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об’єднань державних підприємств».
Сума зобов’язань суттєво перевищувала виручку
З 1 липня 2019 року, відповідно до Контракту з керівником підприємства (установи), що є у комунальній власності міста, директору КП «Тернопільводоканал» встановлено посадовий оклад у розмірі 35 500 грн. Повідомлень про зміну умов оплати праці керівника підприємства на офіційному ресурсі з того часу немає.
Як повідомляли наші колеги «Газети №1», проаналізувавши декларації Володимира Кузьми, у 2020 році зарплата посадовця становила приблизно 35 300 гривень щомісяця. У власності сім’ї Кузьми була квартира в Тернополі, площею 102,4 кв. м, гараж на 36,8 кв. м і житловий будинок на Львівщині, площею 70,5 кв.м. Жодних заощаджень ні в самого директора водоканалу, ні в його дружини Оксани Михайлівни, яка працювала\
у ТОВ «Тернопільавтотранс», ні в банках, ні готівкою не було.
У 2019 році щомісячна зарплата Володимира Кузьми становила орієнтовно 32 900 грн, у 2018-му – 31 900 грн, у 2017-му – 28 500 грн, у 2016-му – 16 500 грн.
Як змінились статки очільника водоканалу у 2021-2022-му, подивитись немає змоги. Адже під час воєнного стану декларації «закриті» і даних немає у вільному доступі.
У той час, коли вже є інформація про заробітки, цікаво, яка сума заробітків та заборгованості, тобто збитковості підприємства.
Згідно з даними системи youcontrol, сума зобов’язань суттєво перевищувала виручку. І з кожним роком ситуація до покращення, згідно з відкритими даними, не йде. Деталі дивіться на графіці.
Цифра
Заборгованість споживачів за послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за період воєнного стану в країні зросла та становить:
станом на 1.01.2022 року – 34 671 400 грн
станом на 1.07.2022 року – 50 298 700 грн
станом на 1.01.2023 року – 50 467 500 грн
Прокоментуйте