Барельєфні картини на стінах, об’ємний декор і розпис приміщень – захоплення тернополянки Людмили Круп’як. Її масштабні та надзвичайно оригінальні роботи вражають розмаїттям. Відвідувачів багатьох тернопільських ресторанів, дитячих ігрових кімнат ваблять казкові птахи та звірята, дивовижні квіти, панорамні види міських вулиць, втілені у барельєфах.
Цією красивою творчою справою Людмила займається 12 років, пише Сільський господар.
– З дитинства любила малювати, – розповідає майстриня. – А родом я з Миролюбівки Тернопільського району, закінчила Мишковицьку школу, згодом – факультет дизайну Тернопільського кооперативного торгово-економічного коледжу. Незважаючи на те, що навчання в коледжі дало мені хорошу теоретичну базу – як художню, так і структурну, – такий практичний напрямок, як дизайн приміщень, тоді ще не був особливо розвинений. У процесі пошуку роботи визначальною для мене стала зустріч із відомим декоратором із Бережан Павлом Івановичем Банніковим, який в буквальному розумінні ввів мене у світ барельєфу, навчив бачити і планувати розпис стін, відчувати структуру і можливості матеріалів, з яких народжується об’ємне настінне панно.
Матеріали, які в процесі створення барельєфних картин використовує Людмила Круп’як, – гіпс, шпаклівка, декоративна штукатурка. Одна з перших її робіт – настінний розпис фойє ресторану «Братіслава» в Тернополі. Пригадує, як замовник озвучив їй завдання – відобразити в барельєфній картині панораму чеського міста Братіслава. Вже тоді зрозуміла, що в роботі доведеться непросто, адже, щоб втілити у гіпсі історію чи сьогодення великого міста, треба починати із глибоких знань теми. І зараз, виношуючи ту чи іншу ідею, Людмила спочатку вникає в уподобання замовника, історичні джерела, знайомиться з географічними даними.
– Після того, як уже є ідея та ескіз, схвалений замовником, сама обираю матеріали і технології. Далі основна робота – ліплення безпосередньо на стіні або монтування каркасів, поступове формування руками окремих деталей об’ємної картини, надійне їх укріплення для безпеки. Завершальний етап – нанесення лаків і фарб, які створюють цілісну композицію, – ділиться творчими секретами майстриня.
В одному з приватних помешкань обласного центру втілені нею в настінному барельєфі французькі мотиви, в іншому – італійські. У Чорткові в одній із сучасних квартир створювала панно історичної частини міста. А нещодавно повернулася з польського міста Свідниця. Там декорувала вже другий приватний ресторанний комплекс, в зали якого творчою уявою і натхненною працею тернопільської мисткині «перенесено» визначні місця та історичний дух Свідниці.
– Я була приємно вражена і водночас здивована, коли отримала таке велике замовлення аж із Польщі, – каже Людмила. – Працювала там майже півроку, допомагав, як завжди, чоловік Василь, адже створення об’ємних настінних барельєфів передбачає не лише творчі та художні, а й у прямому розумінні фізичні зусилля. Польський замовник знайшов мене через мережу «Фейсбук», де представлено у фотографіях багато моїх робіт.
Людмила розповідає, що кожен барельєф, кожна об’ємна картина, у які вкладена творча праця, – їй по-особливому близькі. Двох однакових шедеврів не буває. На стінах залів ресторанного комплексу у Свідниці тепер «живуть» не лише панорамні епізоди та культурні пам’ятки цього древнього польського міста, а й розкішні гіпсові троянди й гордовиті павичі – так захотів замовник, закоханий у квіти і цих птахів. А в дитячому ігровому комплексі «The Best Kids кафе» у Тернополі маленьких відвідувачів зустрічають майже справжні велетенські дерева, запрошуючи в казку…«Роби те, що любиш, і твоє життя буде наповнене змістом, а робота даруватиме задоволення» – життєве, творче і професійне кредо Людмили Круп’як, яка знайшла своє покликання в тому, щоб дарувати людям рукотворну красу.
Ганна МАКУХ
Прокоментуйте