Ще не так давно багато речей, які сьогодні здаються буденними, були недоступними або надто складними. Люди записувалися до лікаря через знайомих, пересилали гроші з поштових відділень і стояли в довжелезних чергах, щоб оплатити комуналку. Але поступово місто змінилося. Із появою стабільного інтернету, смартфонів і цифрових сервісів Тернопіль перестав бути «провінцією в очікуванні прогресу» й почав жити за іншими правилами – швидшими, зручнішими, прозорішими.
Повсякденність, яка не забирає час
Діджиталізація – не абстрактне досягнення. Кожен на власному досвіді може побачити, як змінилася буденність. Більшість із нас навіть не помічає, наскільки менше часу ми витрачаємо на побутові речі. Платежі, замовлення, бронювання – все це зараз:
- займає хвилини, а не години;
- відбувається без дзвінків і паперів;
- доступне будь-де – вдома, на вулиці, в дорозі.
Коли зламався холодильник чи терміново потрібно оплатити навчання дитини, не обов’язково бігти в банк. Можна просто згадати, як взяти кредит у Limon, і за кілька хвилин мати потрібну суму на карті. Без збору довідок та купи пояснень, куди потрібні гроші.
Звички, які трансформували місто
Разом із сервісами змінилися й звички. У Тернополі вже не часто зустрінеш людину, яка не користується мобільним банкінгом. Молодь не телефонує, а переписується в месенджерах. Навіть багато хто з пенсіонерів опанували оплату рахунків онлайн. Змінилися й очікування. Якщо послуга – то зручна. Якщо інформація – то доступна. Якщо потрібно вирішити проблему – то без зайвого клопоту. Цифрові інструменти дали людям дуже багато корисного. Не лишився осторонь і бізнес. З’явилися швидкі доставки, послуги та пошук вакансій через соцмережі, електронні черги, автоматизовані довідки. Навіть записатися до стоматолога можна через мобільний застосунок або заповнивши форму на сайті кабінету.
Гроші без зайвих перешкод
Банківська сфера чи не найбільше відчула вплив діджиталізації. Якщо раніше «взяти в кредит» означало відвідати кілька офісів і пройти нескінченну перевірку, то зараз – це питання пари кліків. Мікрофінансові компанії першими підлаштувались під нову реальність. Вони не чекали, поки клієнт прийде, – вони самі стали доступними на смартфоні. І це працює у будь-якому місті, включно з Тернополем. Коли гроші потрібні швидко, тернополяни можуть отримати їх вдома або просто на лавці в парку.
Люди, які почали вимагати більшого
Діджиталізація не зробила з Тернополя мегаполіс. Але вона дала відчуття, що світ ближче, ніж здавалося. Сервіси, якими користуються в Харкові, Львові чи Києві, доступні й тут. І мешканці почали чекати від свого міста більшого – не в плані розміру, а в плані зручності, швидкості та комфорту. Доступ до послуг, грошей, знань і рішень більше не обмежений географією. А отже – Тернопіль не просто змінюється. Він сам задає новий темп.