Під час дистанційного уроку математики для п’ятикласників (в рамках проєкту «Всеукраїнська школа онлайн для 5-11 класів») вчителька Олена Бурдун, методистка вищої категорії, помилилася під час рахування: у прикладі 30,2 – 2,2 вона написала відповідь 18, хоча мало б бути 28.
Соцмережі відреагували миттєво: пані Олена опинилася в епіцентрі хейту, на її адресу полилося безліч негативних коментарів. І, здебільшого, авторами найобурливіших постів були інші педагоги, друге ж місце посіли батьки учнів.
І ця вчителька – методист вищої категорії! Є ненормальним для вчителя такого рівня на всю Україну такий ляп допустити! – зазначила Оксана Теслюк у коментарях у фейсбуці.
Моя дочка вчилася у неї до війни. На уроках було те ж саме. Нічого пояснити не могла. Діти не розуміли предмет, – поділилася інформацією Любов Солошенко.
Дехто перекладав вину на українську систему освіти загалом та редакторів проєкту.
Таких помилок – до того ж одразу всією знімальною групою, щоб не помітив ні оператор, ні редактор монтажу, ні випусковий редактор – боюсь, у Стенфорді не роблять, – іронічно підкреслила Ганна Гриценко.
У мене питання не до вчителя, а до редакторів… Зрештою, це їхнє завдання не випустити в ефір помилку, – написала Наталя Чумакова.
Немало освітян підтримали Олену Бурдун і висловили їй захоплення тим, що у такий нелегкий час вона допомагає учням отримувати знання дистанційно.
Цим вчителькам треба пам’ятник ставити. Спланувати таке онлайн-заняття за відсутності фідбеку та eye-contact в класі, а тим більше провести урок на камеру не просто, – наголосила Анастасія Богаєвська.
Олена Бурдун, спасибі вам за вашу роботу, співпрацю з нашими дітьми. Ваша помилка – це тільки те, що ви людина на своєму місці в наш складний час і робите свою роботу. Не помиляється той, хто нічого не робить. І якщо помітили цю помилку діти, то ви на вірному шляху їхнього розвитку, і вони уважні на ваших уроках, – висловила свою думку Олена Крайня.
Ми ніколи нічому не навчимося, ніколи нічого не зробимо і ніколи не виліземо з тієї помийної ями, в якій перебуваємо зараз, якщо не почнемо приймати помилки, як абсолютно обов’язкову умову для зростання, – акцентувала увагу Ярослава Гресь. – Ще два місяці тому ніхто не уявляв, що можна запустити онлайн-освіту в масштабах країни. Так, неідеально. Так, в режимі авралу і кризи. Так, у напрузі і тиску. Але запустити. Розумієте?
В Офісі Президента також не проігнорували ситуацію, яка трапилася під час уроку математики. Консультантка Головного департаменту з питань гуманітарної політики Адміністрації Президента Аліса Ляліна зазначила, що така помилка педагога не є проблемою і її не потрібно «роздмухувати» до катастрофічних розмірів.
Ця помилка абсолютно механічна. Це людський фактор. Вчителі – живі люди, як і люди, які переглядали урок перед випуском. Від цього, на жаль, ніхто не застрахований.
Пані Ляліна додала, що вважає Олену Бурдун професійною вчителькою, яка цікаво і доступно пояснює матеріал.
Учні, які були присутні на уроці, говорили, що вона пояснює дуже цікаво, доступно і логічно. Учителька допустила помилку, так буває. Думаю, що це трапляється з багатьма педагогами у звичайних школах. Я не бачу в цьому нічого страшного. Добре, що цю помилку помітили. Це означає, що учні дивилися урок уважно, – пояснила представниця Офісу Президента.
Активно підтримала пані Олену і Зоя Литвин, голова громадської організації «Освіторія» та засновниця Новопечерської школи. Найбільше її обурило те, що після випуску уроку в соціальних мережах з’явилися в’їдливі коментарі і недоречні жарти, а журналісти телефонували із запитаннями, як покарають вчительку математики.
Серйозно? Покарають за те, що вона спить по 4 години та працює без вихідних, щоб діти у 40-мільйонній країні могли навчатись дистанційно в час епідемії? – написала пані Литвин. – Як добре, що я з командою живу в іншій системі координат, де помилка – це привід зростати далі, а не «карати».
Радниця міністра освіти і науки Іванна Коберник на своїй сторінці у фейсбуцізазначила, що, на її думку, суспільна реакція тотальної нетерпимості до найменших помилок росте зі школи, зі зниження оцінок за виправлення. Тобто за те, що дитина сама знайшла свою помилку і виправила, їй знижують оцінку. А крім того – за відступ неправильної кількості клітинок, надсилання оцінок на загальний огляд у вайбер чи вивішування на стінах школи у вигляді «рейтингів класів».
Так, це була лише прикра описка, яку пропустили до того ж стомлені редактори і монтажери, які ночами монтують уроки для дітей на карантині через надстислі терміни проєкту. Виправдовувати хейтерство неприпустимо. Але якщо ми хочемо в майбутньому в суспільстві іншої реакції – саме українська школа і українські вчителі мають змінити своє ставлення до помилок і реакцію на них, – підсумувала пані Коберник.
Джерело: vseosvita.ua
Прокоментуйте