Володимир Мещеряков, учитель, Харківська область.
«Шакал я паршивый! У детишек ворую…
Як не згадати Васю зі старого знаменитого фільму?
І як можна по-іншому назвати частину функціонерів від освіти, у порівнянні з якими дрібний злодюжка – янгол? У прокляті радянські часи все реально робилося під гаслом: «Всё лучшее – детям!» У сільських школах були предметні кабінети. Тепер все старе списане, а нове не завозиться. Ліквідовані майстерні! Не виділяються гроші на освіту? Виділяються. Але не заради освітнього процесу.
Будівельні, ремонтні роботи, закупівля будівельних матеріалів… Тут великі суми і, відповідно, солідні відкати. Дерев’яні вікна довговічніші й екологічніші, ніж пластикові. Легко утеплюються, ремонтуються. Вони можуть стояти століття, якщо їх фарбувати ззовні білою фарбою. Вона захищає дерево від ультрафіолетового сонячного випромінювання протягом шести років. Хтось із народних депутатів чи міністрів поставив собі вікна пластикові? Правильно, діткам їх поставте, нехай дихають формальдегідом! Але попередньо дерев’яні вікна потрібно було згноїти, і це успішно робилося.
Що потрібніше для навчального процесу: обладнання для кабінетів чи рулони лінолеуму, який цілий рік лежить потім у вестибюлі та тренажерній залі? Звичайно, лінолеум! Обладнання для кабінетів чи 300-метрова нова металева огорожа території школи? Звичайно ж, огорожа! А навчальне обладнання – це проблема вчителя, хай викручується!
Вже забувається, що основна діяльність школи – надання освітніх послуг, а не господарська. І державні мужі та тьоті дивуються, чому в Норвегії учні залюбки до школи ходять, а в Україні – вибірково. А це тому, що всі адекватні діти йдуть туди, де їм цікаво, а не в порожні приміщення, де лише дошка та крейда. Їм тоді цікавіші ігри в смартфонах.
Коли десь відкривається опорна школа з усім потрібним обладнанням всередині – це подія загальнодержавного масштабу. Тому, що коли по-чесному, без шакальства, то на все коштів вистачає.
Мені дуже цікаво, навіщо освітнім структурам взагалі потрібно займатися ремонтними роботами? Хіба це не можна покласти на органи місцевого самоврядування? Навіщо закладам і органам освіти не властиві їм функції? Адже навчальної і виховної роботи непочатий край!
Джерело: osvita.ua
Прокоментуйте