Українці, які придбали автомобілі на єврономерах, поступово починають їх узаконювати, щоб уникнути втрати машини або великих штрафів.
За даними Держфіскальної служби (ДФС), в Україні тимчасово перебувають 2,7 млн автомобілів. Зокрема ввезених в режимі “транзит” (на 5 днів, в’їхав користувач) з порушенням термінів вивезення – 110 тис., ввезених в режимі тимчасового ввезення з порушенням термінів (1 рік, в’їхав посередник) – 207 тис., але їх стає все більше. ukr.segodnya.ua з’ясував у деталях, як треба діяти людям, щоб без зайвих проблем отримати українську реєстрацію, а також в яких випадках це малореально або економічно невигідно.
Які потрібні документи
Нагадаємо, з 25 листопада вступили в силу закони про розмитнення за новими правилами, діє пільговий період в 90 календарних днів (до 12 лютого 2019 р.). Тобто під час ввезення машини на єврономерах можна сплатити половину вартості акцизу, який розраховується за спеціальною формулою і залежить від типу двигуна (бензиновий або дизельний, за останній треба платити більше), його обсягу (чим більший літраж, тим дорожче) і віку автомобіля (чим старший, тим вища плата). Але головне – зібрати необхідний пакет документів для розмитнення. Як роз’яснив автоексперт Олексій Мкртчян, необхідні: документ, що підтверджує право власності (договір купівлі-продажу або дарування, рахунок-фактура), техпаспорт на автомобіль, документ про зняття його з обліку в країні, де машина була зареєстрована, український паспорт нового власника і копії перших двох сторінок і сторінки з реєстрацією (пропискою), закордонний паспорт, ідентифікаційний код.
Механізм розмитнення
Спікер ДФС Наталя Непряхіна уточнила, що для розмитнення автомобіля на єврономерах не потрібно виїжджати і заїжджати на ньому за кордон, досить звернутися на будь-яку регіональну митницю, якщо документи в порядку. Але рекомендується допомога митного брокера, а ця послуга платна. Також брокер допоможе уникнути переплати, якщо на митниці вирішать, що ціна автомобіля занижена, аргументовано довівши, що дана вартість реальна: наприклад, дешевше тому, що машина побувала в ДТП. Після внесення фінансової гарантії в розмірі 100% митних платежів вам оформлять документи, що підтверджують, що автомобіль розмитнений. У суму платежів входять мито (10% вартості машини), акциз, розрахований за формулою (див. вище), ПДВ (20% вартості), також послуги банку та брокера. Останні, за словами Мкртчяна, беруть “за труди” в залежності від вартості ввезеного транспорту, але не менше 200-300 євро. Якщо пропущені терміни вивезення – ще штраф 8500 грн. Також під час постановки автомобіля на облік у сервіс-центрі МВС власнику доведеться розщедритися на українські номери і техпаспорт. Як повідомили нам в Головному сервіс-центрі, для іномарок послуга коштує 563 грн, зокрема 201 грн за бланк техпаспорта, 172 грн за номери, решта – за оформлення. Разом, наприклад, для машини 2010 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1,5 л, купленої за 2000 євро, за все доведеться доплатити 1400-1500 євро (з урахуванням штрафу).
Продати не можна узаконити
Олексій Мкртчян також говорить, що не всі автомобілі на єврономерах вигідно розмитнювати, а більшість узаконити неможливо, адже вони придбані через підставних фізосіб, знайти яких для оформлення договору купівлі-продажу нереально. Перш за все це стосується авто, завезених з Польщі. Навряд чи, за словами експерта, варто розмитнювати недорогі малолітражки віком 15 років і старші, адже в цьому випадку базовий платіж (50 євро) множиться відразу на 15, що можна порівняти з ціною самої машини. А ще треба сплатити мито, штраф, послуги брокера і т. д. Автоексперт Влад Шляховий радить здати такі машини на розбирання. За його підрахунками, самостійний продаж запчастин може принести її реальному господареві навіть більше, ніж він заплатив за авто, але потребуватиме часу і розуміння кон’юнктури ринку. Хоча закон про внесення змін до Митного кодексу загрожує штрафами в 170 тис. грн за розбирання або втрату нерозмитненого авто, але юрист Володимир Столітній уточнив нам, що ця норма почне діяти тільки через півроку.
Прокоментуйте