Коментує Гірняк Андрій Несторович, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології та соціальної роботи Тернопільського національного економічного університету, член Соціологічної асоціації України.
– За даними вітчизняних екзит-полів проведених Фондом «Демократичні ініціативи» та Соціологічною групою «Рейтинг» (вибори 2012 та 2014 років) мінімальна явка молоді на виборчі дільниці насправді є своєрідною «нормою», котра усталена впродовж усіх виборів попередніх років.
У 2014 році найактивнішими, як і на виборах 2012 року, були виборці віком 50-59 років (явка склала понад 65%). Найменш активною була молодь віком 18-24 років (на вибори прийшов лише кожен третій). Отож очікувані результати явки молоді у 2019 році є типовими і відповідають усталеним тенденціям.
Крім того, традиційно активність різних вікових груп на виборах впродовж дня суттєво відрізняється. Зокрема, старші виборці значно активніші вранці та у першій половині дня, люди середнього віку – у другій половині дня, а молодь – перед закриттям дільниць (див. діаграму). Відтак внаслідок такої легковажності значна частина молоді не встигає виконати свій громадянський обов’язок.
https://zak-kor.net/1454-aktivnst-viborcv-za-vkom-nfografka.html
Також одним із пояснень «Чому більшість молоді в Україні не готова прийти на вибори?» може бути й те, що саме ця вікова когорта стала основним генератором обох революцій 2004, 2014 років в Україні й покладала на них великі сподівання. Юнацький максималізм, ідеалістичні інтенції, та невиправдані очікування спричинили зворотний ефект зневіри і тотального розчарування. Відтак щоб уникнути повторного болісного відчуття зради молодь неусвідомлено вдається до стратегії уникнення негативних переживань як своєрідного захисного психологічного механізму, котрий убезпечує її раниму свідомість від потенційного психотравмувального досвіду.
Читайте також:
У Кременці зіпсовано агітаційні матеріали. Хуліганам загрожує від 2 до 5 років в’язниці
Кандидати на Тернопільщині у січні: ще не навала, але вже…
Кандидати поставили використання тернопільських газет на конвейєр
Контент виготовлено у співпраці з Тернопільським прес-
клубом за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США
з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.
Прокоментуйте